ZAPISI IN RAZMIŠLJANJA

inovativnost-zaposlenih.jpg

Inovativnost in ustvarjalnost zaposlenih

Zaposlene spodbujajmo k inovativnosti in ustvarjalnosti

Tista podjetja, ki so se sposobna na zahteve trga in spremembe hitro in učinkovito prilagajati, imajo zagotovo konkurenčno prednost. Danes imajo veliko prednost kot zaposlovalci kakovostnih in kreativnih kadrov tista podjetja, ki gojijo korporativno kulturo ustvarjalnosti in tudi inovativnosti svojih zaposlenih.

Krepitev ustvarjalnosti je tesno povezana tudi s posluhom vodilnih kadrov podjetja, da želijo in stremijo k temu, da zaposlenim omogočajo razvoj in ustvarjanje ne zgolj novih storitev ali produktov temveč tudi kvalitetnih odnosov znotraj podjetja. Če imajo zaposleni možnost, da razvijajo svoje lastne ideje, se bodo z entuziazmom spoprijeli z izzivi neznanega in iskali rešitve tudi tam, kjer jih ni videti na prvi pogled. Tudi to je del vizije zdravega podjetja.

V vseh nas obstaja ustvarjalni potencial

Da, imamo ga vsi, a ni nujno, da se bo razvil. Če so podani pogoji, ki zaposlenemu omogočajo, da razvije in izrazi svojo kreativnost, bodo rešitve pogosto doprinesle k večji prepoznavnosti in dobičkonosnosti podjetja. Le-to lahko omogoči sproščeno, odprto in stimulativno delovno okolje, saj so zaposleni bolj ustvarjalni tam, kjer je več svobode in samostojnosti, seveda v skladu s podeljenimi kompetencami. Ob večjem zaupanju do nadrejenih  je tudi pretok informacij bolj sproščen in boljši. Ob tem ne pozabimo, da je mnogo dejavnikov odvisnih od nadrejenih in njihovega načina vodenja, delovne klime in samih medčloveških odnosov v podjetju.

Delovno okolje, v katero z veseljem prihajajo zaposleni

Zelo pomembno je, da je delovno okolje pozitivno, da ljudje z veseljem prihajajo na delo ter da so vajeni komunicirati drug z drugim. V takšnih okoljih, kjer lahko zaposleni svobodno izrazijo svoje mnenje, se tudi konflikti lažje rešujejo. Urejeni sistemi nagrajevanja in izobraževanja še dodatno pripomorejo k dobri klimi v podjetju.

Obstajajo pa tudi nasprotje pozitivnim delovnim okoljem, to so pasivni sistemi. V njih potekajo procesi zgolj po ustaljenih poteh, menedžment je močno distanciran od zaposlenih in kjer je poslovanje pretirano birokratsko. Tudi nestrpnost do drugačnosti in gledanje zgolj na kratkoročne cilje lahko zelo negativno vplivata na izražanje ustvarjalnosti in inovativnosti pri zaposlenih.

Vse se začne pri vodji

Vodja ima pri spodbujanju ustvarjalnosti in inovativnosti zaposlenih ključno vlogo in od njegovega pristopa je odvisno, do kolikšne mere bodo zaposleni svoj potencial razvili. Pomembno je, da se vodja zaveda, da so zaposleni dragocen vir ustvarjalnosti, ter na podlagi tega gradi medsebojno zaupanje. Inovativni vodja uvaja novosti in izboljšave, ki prispevajo k optimizaciji poslovnih procesov na vseh ravneh, te spremembe pa zna tudi približati zaposlenim. Ti se morajo namreč zavedati, da vsak posameznik pomembno prispeva k razvoju inovativnosti celotnega podjetja ter k njegovi večji konkurenčnosti na trgu.

Glede na veliko dinamiko v poslovnem okolju in na negotove razmere na trgu, s katerimi se podjetja spopadajo, se jih vedno več zaveda, kako pomembno je, da k izboljšanju poslovnih procesov pripomorejo vsi zaposleni. Brez tega podjetja izgubljajo pomembno konkurenčno prednost, zato nikar ne pozabimo, da je prav razmišljanje izven okvirjev tisto, kar inovativna podjetja ločuje od drugih.

Melita KuharInovativnost in ustvarjalnost zaposlenih
Deli to objavo

Pridružite se pogovoru

Sorodne objave