ZAPISI IN RAZMIŠLJANJA

obdrzati-zaposlenega.jpg

Zakaj zaposleni odhajajo?

Poznam direktorja in lastnika podjetja, ki ima ogromno fluktuacijo kadrov pa tudi absentizma, pa se mu to ne zdi nič nenavadnega. Pravi, da so vsi, ki jih zaposli “ene navadne razvajene mamine maze” in da ko on zahteva določeno disciplino, mnogi ne zdržijo in hitro odidejo. Naj dodam, da je direktor tiste sorte, ko ne sliši in ne posluša sodelavcev in da mora vedno vse biti po njegovo. Avtokrat pač.

Pri tem se (še) ni vprašal kakšne so posledice njegovega oblikovanja odnosa do zaposlenih. Niso zgolj v stroškovnem smislu, temveč tudi v tem, da kar je vložil v nekega zaposlenega, je ta investicija izgubljena, ko je dotični zaposleni zapustil podjetje.

Menim, da naj bi bilo ohranjanje dobrih delavcev na prioritetni listi vsakega podjetja, zlasti ker je dejansko dobrega in motiviranega delavca težko najti. Vsekakor pa odhajajo tudi zaposleni, ki so sicer zadovoljni s sedanjo službo, a so začutili morebiti drugačen klic po osebnem razvoju, kreativnosti, želijo se dokazati še na drugih področjih ali pa se odselijo v drugi kraj. Torej, zakaj zaposleni odhajajo?

preberi več
Melita KuharZakaj zaposleni odhajajo?
5-korakok-kako-zapustiti-zono-udobja.jpg

5 namigov kako premagati zono udobja

Danes bomo razmišljali kako naj ljudje, ki so bolj v sebe potegnjeni, izražajo svoje potrebe in čustva. Poprej poglejmo kakšen sploh je introvertiran tip človeka. To je oseba, ki je usmerjena v notranjost, veliko razmišlja o sebi in drugih, težko prenese kritiko, ni družabna, ni komunikativna, čustev ne izraža odkrito, ima redkejše in šibke odnose z drugimi ljudmi in je preveč okupirana z lastnimi doživljaji. To je stroga definicija po Jungu, v resnici smo vsi ljudje nekje vmes med intro in ekstravertiranim tipom človeka.

Da bi se introvertirani ljudje lažje znašli v različnih socialnih situacijah, potrebujejo določene strategije, ki jim pri tem pomagajo, saj bi sami najraje bili kar naprej v svoji coni udobja pa četudi za ceno osamljenosti in nepriljubljenosti ali socialne odrinjenosti.

Vsem spodaj naštetim strategijam je torej skupno to, da posameznika »prisilijo«, da se premakne iz svojega udobja in začne z aktivnim delovanjem. Pa nikar se ne ustrašite!

preberi več
Melita Kuhar5 namigov kako premagati zono udobja
odnos-do-sebe.jpg

Kako tvorimo zdrave odnose

Danes bom kratka, a jedrnata. Ste se kdaj vprašali, kako lahko sami tvorimo zdrave odnose, predvsem na prvi točki je najpomembnejši ODNOS DO SEBE. Vem, marsikdo je sedaj malce začudeno pogledal, češ kaj pa je to “odnos do sebe”, saj sebe imam vedno s seboj. To je res, pa ponovno vas povprašam: ali ste do sebe ljubeči, skrbni, iskreni, asertivni?

Tole je nekaj atributov, ki tvorijo zdrave odnose in to je res pomembno!

  • zdravo profesionalno življenje, kar pomeni, da lahko sebe kreativno izražate
  • vsakodnevno izražanje hvaležnosti za vse, kar vsak dan posebej prinese
  • občutenje ljubezni do sebe in drugih, občutenje majhnih zadovoljstev, ki jih nosi življenje
  • notranja steberna moč, kdo smo v resnici, kaj je naše poslanstvo, zakaj sploh smo v tem telesu in duši tukaj
  • da smo duhovno povezani
  • da živimo zdravo spolno življenje v ljubečem partnerstvu
  • da živimo varno finančno življenje
  • da živimo v zdravem okolju
  • da smo mentalno, fizično, čustveno zdravi
  • da smo pozorni na vse dejavnike s katerimi pomagamo pri negi lastnega telesa, kot je to zdrava hrana, počitek, regeneracija, ljubeča družina, ustvarjalno delovno okolje
  • da občutimo sebe kot celoto – in pri tem nam lahko pomaga intuicija, ki je naša in vedno nam šepeta kaj je za nas zdravo in v redu, četudi jo po navadi in preveč pogosto preslišimo ali ignoriramo.

Osredotočite se na šepet svojega srca, ugotovili boste kdo ste in kaj je vaše poslanstvo.

Ali ga živite v vašem delovnem okolju. Če ga ne, vam lahko pri tem pomagam tudi jaz.

preberi več
Melita KuharKako tvorimo zdrave odnose
izgorelost-vzogalice.jpg

Ste izgoreli? Z odgovori na spodnja vprašanja preverite na kateri točki ste.

Na delovnem mestu se ukvarjamo s tem, kako bi čim bolj učinkovito v čim krajšem času izpolnili vsakodnevne delovne naloge in obveznosti.

Četudi hitimo in se izogibamo napakam, se te kdaj pripetijo, naša energija usiha, počutimo se prazne in izčrpane. Naša samozavest kot posameznika in zaposlenega se pogosto ruši, ne vidimo izhoda iz temne situacije, v kateri smo, tudi zaradi nerealnih pritiskov nadrejenih.

 

preberi več
Melita KuharSte izgoreli? Z odgovori na spodnja vprašanja preverite na kateri točki ste.
toksicni-zaposleni.jpg

SOVRAŽNO DELOVNO OKOLJE IN TOKSIČNI ZAPOSLENI

Kot zagotovo veste, lahko en toksičen zaposleni posameznik razdira klimo v oddelku ali organizaciji. Seveda se s tem povečuje stres zaposlenih, ki so s to strupeno osebo v stiku, bolniške odsotnosti se povečujejo, lahko se pojavi celo mobing, pri tistih zaposlenih, ki se ne znajo upreti, pa izgorelost. Zagotovo takšna neučinkovita in strahovlade polna delovna klima ni v korist dobrobiti podjetja in verjamem, da se vi vsi zavedate pomena učinkovitih odnosov.

preberi več
Melita KuharSOVRAŽNO DELOVNO OKOLJE IN TOKSIČNI ZAPOSLENI
10-vprasanj-na-razgovoru.jpg

10 odličnih vprašanj za zaključek razgovora

Ko se prijavite na razgovor za delovno mesto, ne pozabite, da je na vsakem tovrstnem razgovoru komunikacija dvosmerna. Malce sem si pomagala z naborom vprašanj, ki so jih našteli na portalu Business Insider in sem najbolj pomembne priredila za naš, slovenski prostor.

Pomembno je vedeti, da lahko kandidat za neko prosto delovno mesto postavi vodji kadrovanja tudi nekaj vprašanj, da bolje spozna korporativno kulturo, način dela, navade in običaje, ki veljajo v dotičnem podjetju. Pravzaprav postaja vedno bolj pomembno tudi za kadrovike, da opazujejo zanimanje morebitnega bodočega sodelavca, ki ga zanima čim več informacij o podjetju, v katerem bi se rad zaposlil.

preberi več
Melita Kuhar10 odličnih vprašanj za zaključek razgovora
katere-lastnosti-ima-zdravo-podjetje3.jpg

Zakaj ZDRAVO PODJETJE?

Mnogi, s katerimi govorim in jim predstavljam moj novi projekt Zdravega podjetja, me sprašujejo kako sem prišla na to idejo in predvsem – zakaj. Ker takšnega koncepta učenja podjetij o oblikovanju zdravih odnosov v Sloveniji ni.

Kot strokovnjakinja za partnerske odnose skozi moje delo s pari in posamezniki v Svetovalnici vedno bolj ugotavljam, kako vsakemu od nas odnos pomeni nekaj drugega. Sploh pa, kaj je to ODNOS? Vsakdo od nas ima drugačno vizijo. Sama poudarjam pomembnost odnosov do sebe in svojega telesa in čustev, odnos do partnerja, do otrok, do staršev, do prijateljev, do hobijev in strahov, v pojmovanju zdravega podjetja pa imam v mislih in v ospredju odnos do vseh, s katerimi stopa zaposleni v kontakt. To so sodelavci, nadrejeni, podrejeni, stranke in drugi.

preberi več
Melita KuharZakaj ZDRAVO PODJETJE?
nezdravi-odnosi-v-podjetju.jpg

Človeški davek zaradi nezdravih odnosov v podjetju

Ob divjem in neodgovornem prestrukturiranju raznih podjetjih po Sloveniji, se je razširilo kot epidemija povečanje bolezenskih stanj delavcev, ki so žrtve slabe komunikacije lastnikov. Dostojanstvo zaposlenih se je teptalo, ponekod še vedno. Lastniki in upravljalci podjetij ne upoštevajo minimalnih človeških zahtev in na delavca gledajo vzvišeno in arogantno. Ali pa dobijo zaposleni toliko delovnih nalog, da jih pehajo v izgorelost in s tem v bolezensko stanje. Kajti, ob odpuščanju delavcev dobijo preostali zaposleni še naloge odpuščenih ljudi, stres in nemoč se močno povečata.

preberi več
Melita KuharČloveški davek zaradi nezdravih odnosov v podjetju
skodelice-za-caj2.jpg

Skodelice za čaj

S pojmom »skodelice za čaj« se žargonsko imenuje ljudi, predvsem mlade, ki so rezultat vzgoje, ko so starši skušali svojim otrokom prihraniti neprijetne izkušnje in so jih vedno v vsem razumeli, jih podpirali in bili na splošno priznani kot fantastični starši. Žal se je izkazalo, da na otroke povsem orientirani starši delajo veliko škodo razvoju samostojnosti in samozavesti otroka, ki sčasoma odrašča in išče perfektnost in tudi v službi pričakuje, da mu bodo vsi pritrjevali in ga hvalili. Ne, v službi te nihče ne pohvali in ti ne zaploska, če narediš nekaj kar je samoumevno za določeno delovno mesto in je skladno z delovnimi procesi za katere si določen.

preberi več
Melita KuharSkodelice za čaj
inovativnost-zaposlenih.jpg

Inovativnost in ustvarjalnost zaposlenih

Zaposlene spodbujajmo k inovativnosti in ustvarjalnosti

Tista podjetja, ki so se sposobna na zahteve trga in spremembe hitro in učinkovito prilagajati, imajo zagotovo konkurenčno prednost. Danes imajo veliko prednost kot zaposlovalci kakovostnih in kreativnih kadrov tista podjetja, ki gojijo korporativno kulturo ustvarjalnosti in tudi inovativnosti svojih zaposlenih.

Krepitev ustvarjalnosti je tesno povezana tudi s posluhom vodilnih kadrov podjetja, da želijo in stremijo k temu, da zaposlenim omogočajo razvoj in ustvarjanje ne zgolj novih storitev ali produktov temveč tudi kvalitetnih odnosov znotraj podjetja. Če imajo zaposleni možnost, da razvijajo svoje lastne ideje, se bodo z entuziazmom spoprijeli z izzivi neznanega in iskali rešitve tudi tam, kjer jih ni videti na prvi pogled. Tudi to je del vizije zdravega podjetja.

preberi več
Melita KuharInovativnost in ustvarjalnost zaposlenih